Nuoret alle 35v./ opiskelijat

Nuoret ja opiskelijat

Opiskeletko ammattikoulussa, ammattikorkeakoulussa tai yliopistossa? Voit jo opiskeluaikana tulla osaksi ammatillista yhteisöä ja liittyä ammattiliittoon! JHL:n jäsenyys on päätoimisille opiskelijoille ilmainen. JHL:n nuorisotoiminta kuuluu kaikille alle 35-vuotiaille.

Mikä ammattiliitto on ja miksi siihen pitäisi kuulua?

Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL on tukenasi työelämässä. Neuvottelemme työehtosopimuksesi, autamme työelämän ongelmatilanteissa ja tuemme työttömyyden tullessa vastaan. Olemme aina puolellasi. Kuulumalla ammattiliittoon puolustat omaa asemaasi työelämässä. Mitä enemmän on liiton jäseniä, sitä voimakkaammin pystymme edustamaan teitä työpaikoilla. Yhdessä olemme vahvempia.

Minkä alojen opiskelijat voi liittyä JHL:ään?

Olemme Suomen monipuolisin ammattiliitto. Jäsenemme työskentelevät noin tuhannessa eri ammatissa kuudella eri ammattialalla. On siis erittäin todennäköistä, että olemme myös sinun liittosi!

Kuusi suurta ammattialaamme ovat:

• sosiaali- ja terveysala
  • ravitsemis- ja puhtausala
  • kasvatus- ja ohjausala
  • tietotyö-, hallinto ja kirjastoala
  • tekniikka-, energia- ja liikenneala
  • turvallisuusala

JHL:läisiin ammattialoihin ja ammatteihin pääset tutustumaan paremmin osiossa 1001 ammattia.

Jos et osaa arvioida, sopisiko JHL liitoksesi, voit aina olla yhteydessä ja kysyä.